تبلیغات
دنیای فن آوری نوین - مصاحبه با کارگردان Deus Ex: Human Revolution

:درباره وبلاگ

:آرشیو

:طبقه بندی

:پیوندها

:پیوندهای روزانه

:صفحات جانبی

:نویسندگان

:آخرین پستها

:ابر برچسبها

:نظرسنجی

آماروبلاگ

Page Ranking Tool
دوشنبه 14 تیر 1389-04:10 ب.ظ



Deus Ex: Human Revolution
 
سبک: Sci-Fi First-Person
سازنده: Eidos Montreal
ناشر: Eidos Interactive
پلتفرم: ps3
تـاریخ انتشـــار :
نیمه دوم 2010
همچنین موجود در:
pc   x360 

بقیه در ادامه مطلب

Deus Ex: Human Revolution
 
سبک: Sci-Fi First-Person
سازنده: Eidos Montreal
ناشر: Eidos Interactive
پلتفرم: ps3
تـاریخ انتشـــار :
نیمه دوم 2010
همچنین موجود در:
pc   x360  
وقایع این قسمت 25 سال قبل از Deus Ex اتفاق می افتد، زمانی كه پیشرفت تكنولوژی نانو در اوج خود قرار دارد. بازی در پنج شهر بزرگ از قبیل Detroit, Shanghai و Montreal (خانه اصلی سازندگان یعنی استودیو Eidos Montreal) اتفاق می افتد. Deus Ex: Human Revolution قرار است در سال 2011 برای PC, PS3 و Xbox 360 عرضه شود. سایت Eurogamer مصاحبه ای را با آقای ژان-فرانکویس دوگاس (Jean-Francois Dugas) كارگردان بازی ترتیب داده كه توجه شما را به آن جلب می کنیم.
 
EG: صحنه اول كه در مورد یك رویا بود خیلی مهیج و زیبا كار شده بود. در مورد ظهور تمدن جدید و انقلاب انسان ها چه می توانید بگویید؟

دوگاس: ابتدای ویدیو مربوط به رویای آدام (Adam) است. Icarus با Icarus جدید قراری می گذارد كه به او بال هایی برای پرواز بدهد. ولی بال ها از موم ساخته شده بودند كه مسلما توان پرواز نداشتند. پس او برای ذوب كردن موم ها به نزدیكی خورشید پرواز می كند. در داستان ما انسان ها مانند نسخه قبل از Mechanical Augmentations استفاده می كنند و ما تاثیر آن را بر جامعه و نوع شكل گیری آن می بینیم. این فرایند توانایی و انرژی های بسیار بالایی را به انسان می دهد كه بی خطر هم نیست. در Deus Ex: Human Revolution انسان ها به جایی می رسند كه حالا آدام جنسن (Adam Jensen) باید تقدیر آن ها را رقم بزند.

EG: شخصیت آدام جنسن خیلی خوب طراحی شده است. می توانید ایده های ساخته شدن این شخصیت را به ما بگویید؟

دوگاس: شخصیت اصلی كه كنترل آن را در اختیار دارید آدام جنسن است. او یك مامور ویژه امنیتی است كه برای آزمایشاتی انتخاب شده است. او گذشته ای غنی دارد و به زودی یكی از بزرگترین و موثرترین افراد جامعه خواهد شد. در زمان داستان Mechanical Augmentations یك انرژی خیلی عادی شده كه تاثیرات زیادی هم روی مغز می گذارد. در این مورد به آدام یك Augmentations جدید و نظامی داده می شود. برای طراحی او ما به نسخه قبل و JC Denton نگاه كردیم، ولی از طرفی الهامات زیادی هم از فیلم Blade Runner گرفته ایم. می خواستیم عینك آفتابی و كت چرمی را هم به شخصیت او بازگردانیم. بازی ما یك تم Renaissanceی دارد كه در طراحی محیط ها و شخصیت ها آن را خواهید دید و خیلی با جزئیات كار شده است.
 
EG: در مورد شهر داخل تریلر چه می توانید بگویید؟

دوگاس: این شهر Detroit آمریكا است كه محل تولد آدام نیز هست و از تكنولوژی بالایی برخوردار است. اینجا یكی از شهرهای دیگری است كه آدام در طول بازی به آن سفر می كند. ما همچنین Shanghai را هم داریم.

EG: در مورد نیروهای ماورا الطبیعه ای كه دیده ایم صحبت می كنید؟ كنترل ذهن، مخفی شدن و...

دوگاس: نمی توانم زیاد وارد جزئیات شوم، ولی این موارد چیزهایی هستند كه بازیكن می تواند از آن ها در طول بازی استفاده كند. آن ها می توانند آدام را بر مبنای بازی كردن خود با تعداد زیادی از همین نیروها كه حتی قابلیت Update شدن هم دارند Customize كنند. كنترل ذهن كه شما اشاره كردید كاری نیست كه آدام بتواند آن را انجام دهد... كسی دیگر توانایی آن را دارد.
 
EG: نبردها خیلی هیجانی و جذاب هستند، می توانید در مورد آن ها و مبارزه با دشمنان صحبت كنید؟

دوگاس: بازی یك اول-شخص بسیار متنوع است كه در آن توانایی ارتقاء سلاح خود را دارید. در Deus Ex: Human Revolution وقتی نبردهای نزدیك و تن به تن شروع می شوند و می خواهید یك ضربه سنگین به دشمن بزنید، دوربین به حالت سوم-شخص رفته تا عمق كار را بهتر ببینید. ما Takedownهای زیادی طراحی كردیم كه كشنده و غیر كشنده هستند. مبارزات شما تماما بستگی به تعداد نبردها و Upgradeها دارند. در دو بازی قبل وقتی شخصیت خود را Upgrade می كردید، نمی توانستید او را ببینید و نتایج كار را مشاهده كنید، ولی با دوربین سوم-شخص ما می توانید تمام این تغییرات و صحنه های نبرد خشن را به زیبایی ببینید.

EG: آدام را دیدیم كه سیگار به دست در حال خوردن مشروب در خانه خود است؟ آیا اینجا خانه اوست؟

دوگاس: او چند روز پس از ماموریتش در منزل خود استراحت می كند و خانه او در Detroit است كه بازیكن می تواند هر وقت كه خواست به آنجا برود.
 
EG: آدام می گوید كه خودش هم نمی داند در كدام سمت است. آیا این موقعیت همیشگی است و یا بازیكن می تواند در آخر جبهه خود را انتخاب كند؟

دوگاس: این حالت تا پایان بازی ثابت می ماند، ولی در آخر بازی در قالب آدام جنسن باید یك انتخاب كنید. این سوال خوبی است و در طول ساخت بازی خیلی برای ما اهمیت دارد. ما نمی خواهیم به بازیكن بگوییم چه حسی داشته باش و چطور تصمیم بگیر. در عوض تصمیمات و انتخاب های آن ها بر مبنای روش بازی كردن آن ها شكل می گیرد. شما در طول بازی افراد زیادی را می بینید و واقعا نمی دانید به چه كسی می توان اعتماد كرد.

EG: در ابتدا كمی شك در مورد استفاده از موتور Crystal Engine (موتور شركت Crystal Dynamics سازنده Tomb Raider) وجود داشت، ولی تریلرها نشان دادند كه نباید در مورد آن نگران باشیم. چطور تكنولوژی را اینقدر خوب به كار بردید؟

دوگاس: نمی دانم همان شك اولیه هم از كجا آمده، چون تمام چیزها عالی هستند. ما از پایه با تكنولوژی كار را شروع كردیم كه خیلی خوب بود، ولی طی 2 سال گذشته تصمیماتی گرفتیم كه ظاهر را خیلی تغییر داد. بازی ما توسط تكنولوژی پیش نمی رود، بلكه آن ها یك پیش نیاز هستند كه ما هم خوب به آن ها رسیدیم.
 
EG: تریلر را چطور ساختید و سرهم كردید؟ Square Enix خیلی روی این چیزها حساس است.

دوگاس: در حقیقت The Deus Ex: Human Revolution CGI حاصل همكاری Eidos Montreal و Square Enix's Visual Works در توكیو بود و همچنین شركت Goldtooth Creative در Vancouver هم به ما كمك زیادی كرد. كلا كار سختی بود كه در سرتاسر دنیا انجام می شد، ولی در آخر همه از آن راضی بودند. خصوصا كار با Goldtooth Creative باعث شد CG ما خیلی ظاهر غربی تری بگیرد.

EG: شما بازی را برای 2011 عرضه می كنید. آیا این همیشه برنامه اصلی شما بوده؟

دوگاس: برنامه اصلی ما این بود كه هر وقت بازی تمام شد آن را عرضه كنیم. ساخت یك بازی Deus Ex خیلی بزرگ و پیچیده در زمینه ساخت است كه ما نمی خواستیم در آن عجله كنیم. همیشه می دانستیم باید به درستی انجام شود و خوشحالیم كه برای 2011 كار تمام خواهد شد.




تاریخ آخرین ویرایش:- -